2016 Faaliyet Raporu
2016 Yılının Değerlendirilmesi: Stratejiler, Gelişmeler ve Geleceğe Dair Hedefler

KOBİ’lere düşük maliyetli finansman

Ziraat Katılım, sektördeki birinci faaliyet yılını tamamlamanın heyecanı içerisinde, belirlemiş olduğu yol haritasındaki hedeflerine doğru adım adım ve kararlılıkla ilerlemektedir.

Ziraat markasından aldığı güçle, 2016 yılı boyunca müşterilerine katma değeri yüksek ve katılım bankacılığı prensipleri ile tam uyumlu ürün ve hizmetler sunan Ziraat Katılım, reel sektörün yanı sıra bireysel bankacılık müşterilerine de destek olmaya devam etmiştir.

Ziraat Katılım, katılım bankacılığının geliştirilmesine katkı sunacak yeni ürün ve hizmetleriyle, paydaşlarına en uygun finansman kaynağı sağlamakta, hizmet kalitesini her geçen gün artırmaktadır.

Sadece ülkemizin değil, bölgemizin de lider ve saygın bir katılım bankası olma amacıyla çalışmalarını yürüten Ziraat Katılım, Türkiye’nin 2023 hedefleri çerçevesinde reel sektöre ve ülke ekonomisine sunduğu katkılarını, gelecekte de artırarak sürdürecektir.

Kurumsal ve Girişimci Bankacılık

SÖİK Sevk Öncesi İhracat Kredileri

Ziraat Katılım, yeni müşteriler kazandırarak ve ürün yelpazesini çeşitlendirerek katılım bankacılığının sektördeki payını daha yukarılara taşımayı amaçlamaktadır.

Ziraat Katılım, 2016 yılında gerçekleştirdiği sistematik çalışmalar sonucunda, kurumsal ve girişimci segmentte yurdun birçok bölgesinde müşterilere ulaşmış, farklı ihtiyaçlarına uygun çözümler sunarak müşterileriyle güçlü bir işbirliği oluşturmuştur.

Sektöre yeni bir soluk getirmeyi hedefleyen Ziraat Katılım, 2016 yılında ilk Kâr-Zarar ortaklığı projesini, mevcut uygulamalardan farklı bir sektörde de hayata geçirmiştir.

Ziraat Katılım, KOBİ’lerin düşük maliyetli finansmana erişimini kolaylaştırmak üzere yaptığı çalışmalar doğrultusunda Dünya Bankası kaynaklı fon kullandırımlarına başlamıştır.

Türkiye İhracat Kredileri Bankası A.Ş. kaynaklı krediler kapsamında, 2016 yılında Sevk Öncesi İhracat Kredileri (SÖİK) başlığı altında, ABD doları cinsinden kullandırımlar yapılmıştır.

Ziraat Katılım 2017 yılında;

  • Kâr-Zarar ortaklıkları ile farklı sektörlerdeki uygulamalarına devam etmeyi,
  • KOBİ’lere destek olmak amacıyla Kredi Garanti Fonu ile yaptığı sözleşmeyi yenileyerek özkaynak ve Hazine destekli kullandırımlara ilaveten, Portföy Garanti Sistemi kapsamında kullandırımlar yapmayı,
  • Sevk Öncesi İhracat Kredilerini, ABD doları yanında EUR ve TL cinsinden de kullandırmayı

planlamaktadır.

Ziraat Katılım, yeni müşteriler kazandırarak ve ürün yelpazesini çeşitlendirerek katılım bankacılığının sektördeki payını daha yukarılara taşımayı amaçlamaktadır.

Bireysel Bankacılık

7/24 müşterinin yanında

Müşterilerinin beklentilerini zamanında, doğru ürün ve hizmetler sunarak karşılamayı hedefleyen Ziraat Katılım, 2016 yılında bireysel müşteri kazanımında önemli adımlar atmış ve başarılı bir performans kaydetmiştir.

Ziraat Katılım; katılım bankacılığı prensipleri dâhilinde, en uygun çözümlerle, en doğru kanallar üzerinden, şubeleri, ATM’leri, İnternet ve Mobil Bankacılık uygulamaları ve Çağrı Merkezi ile müşteri ihtiyaçlarını karşılamaya, 7/24 müşterisinin yanında olmaya devam etmektedir.

Ziraat Katılım 2016 yılı içerisinde;

  • Müşterilerine Devlet Katkılı Çeyiz Katılma Hesabı, Konut Hesabı ve Yatırım Fonu ürünlerini sunmaya başlamıştır.
  • Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) Gelir/Aylık Ödemeleri yapılmakla beraber, 2016 sonu itibarıyla 14 farklı kurumun protokol süreçlerini tamamlayarak, emekli maaş müşterilerinin bankacılık işlemlerinin Banka aracılığıyla gerçekleştirilmesine başlamıştır.
  • Bireysel kredilerde risk bakiyesi yıl sonunda 750 milyon TL’yi geçmiştir. Ayrıca anlaşmalı konut projesi sayısı 55’e yükselmiş ve müşterilerinin finansman ihtiyaçlarını ilgili projelerden karşılamaya başlamıştır.
  • İşyerleri ile fiziki POS tahsis anlaşmaları yapmaya devam etmiş, Yazarkasa POS/ÖKC firmaları ile anlaşma imzalamaya başlamıştır.
  • Fiziki POS ve Yazarkasa POS/ÖKC tahsisinde yaygınlaşma hızını artırmıştır.
  • Yılın 2. çeyreğinde Bireysel Finansman Limitli Kart ürününü müşterilerinin kullanımına sunmuştur.
  • Hızla büyüyen Ziraat Katılım Banka Kartı sayısını yıl sonu itibarıyla 40.000’e yükseltmiştir.

“Muhabir Bankacılık” projesi kapsamında Ziraat Katılım müşterisi olmak isteyen herkes Ziraat Bankası şubeleri aracılığıyla Ziraat Katılım hesabı açtırabilmekte ve Ziraat Katılım Banka Kartı başvurusu yapabilmektedir. Banka kartı kullanıcıları ayrıca Ziraat Bankası ATM’lerinden ücretsiz olarak bakiye sorgulama ve para çekme işlemlerini de gerçekleştirebilmektedirler.

Bireysel Bankacılıkta 2017 yılı hedefleri:

  • Fiziki POS, Yazarkasa POS/ÖKC tahsisinde yaygınlaştırmaya devam edilecek, Sanal POS ürünü üye işyerlerinin hizmetine sunulacaktır. 2017 yılı sonunda sahada 1.400 POS’un bulunması planlanmaktadır.
  • Tüzel müşterilerin finansman ihtiyaçlarını karşılamak üzere Tüzel Finansman Limitli Kart ve bireysel müşterilere yönelik Ziraat Katılım Kredi Kartı ürün çalışmaları devam edecektir.
  • Şubelerden anında kart tahsisi sağlayan Hızlı Banka Kartı ürünü, sahada daha da yaygınlaştırılacaktır.

%64 Faal ATM sayısındaki artış (2016 yıl sonu)

Kanal Yönetimi

Çoklu kanal stratejisini benimseyen Ziraat Katılım, müşterilerine sunduğu etkin ve kaliteli hizmet faaliyetlerini, şubelerinin yanı sıra elektronik hizmet kanalları üzerinden de yürütmektedir. 2016 yılında bu alanda erişilen sonuçlara aşağıda yer verilmiştir.

ATM’ler

  • 2016 yıl sonu itibarıyla Ziraat Katılım’ın faal ATM sayısı bir önceki yıla göre %64 artmış, işlem hacmi 225 milyon TL’ye ulaşmıştır.
  • Tüm ATM’lerden hesaba para yatırma işlemi Türkçe, İngilizce, Almanca, Arapça, Rusça dil seçenekleri ile yapılmaktadır.
  • Müşterilerin ATM dolandırıcılığına maruz kalmaması için bütün ATM’lerde Kart Kopyalama güvenlik uygulaması kullanılmaktadır.

2017 yılı içerisinde müşteri deneyimi analizleriyle ATM’lerden daha iyi hizmet verilmesi, otomatik arıza ve ikmal durum takibiyle ATM sorumlularına ve kurumlara elektronik ve mobil ortamda bilgilendirmeler yapılarak müşteri hizmet seviyesinin yükseltilmesi ve ATM sayısının artırılması planlanmaktadır. 

Müşteri İletişim Merkezi ve Merkezi Bankacılık Şubesi

  • 2016 yılı içerisinde Müşteri İletişim Merkezi’nden 106 bin adet müşteri çağrısı karşılanmış, 48 bin adet bilgilendirme SMS’i ve 107 bin adet bilgilendirme e-postası gönderimi gerçekleştirilmiştir.
  • İngilizce ve Arapça dil seçenekli sesli yanıt sistemi (IVR) devreye alınmıştır.
  • Müşteri İletişim Merkezi çağrıları değerlendirilerek 33 Çağrı Merkezi arasından üçüncülük elde edilmiştir.
  • Muhabir ve web’den açılış gerçekleştiren müşterilere hizmet vermek üzere Merkezi Bankacılık Şubesi faaliyete geçmiştir.
  • Merkezi Bankacılık Şubesi müşterilerine hizmet veren Çözüm Destek Merkezi faaliyetlerine başlamıştır.

İnternet Bankacılığı

  • Ziraat Katılım İnternet Bankacılığı işlem fonksiyonları, müşterilerin tüm bankacılık işlemlerinizi şubesiz kanaldan yapabilmeleri için artırılmıştır.
  • İnternet Bankacılığı müşteri sayısı ve işlem tutarları %100’ün üzerinde artış göstermiş, müşteri sayısı, 52.000 Bireysel ve 6.000 Kurumsal kullanıcı olmak üzere toplam 58.000 olmuştur.
  • İnternet Bankacılığı aracılığıyla gerçekleştirilen 363.000 adet işlemin toplam hacmi 2 milyar TL olarak kaydedilmiştir.
  • Banka müşterisi olmak isteyen kişilerin rahatlıkla ulaşabileceği ve istedikleri ortamdan giriş yaparak anında müşteri olabilecekleri “Anında Hesap Aç” başvuru uygulaması devreye alınmıştır.
  • Kamu kurum ve kuruluşlarının elektronik ortamda sunduğu hizmetlere tek noktadan erişim imkânı veren E-Devlet sitesi, E-Devlet şifresine ihtiyaç olmadan, bireysel internet bankacılığından geçiş yapılması olanağı sunulmuştur.

Ziraat Katılım, ürün ve hizmetlerinin şube dışı dijital kanallarla entegrasyonunu sağlayarak ve mobil başta olmak üzere şube dışı kanalların kullanımını yaygınlaştırarak müşterilerinin hayatlarını kolaylaştırmayı hedeflemektedir.

2017 yılında İnternet Bankacılığı’nın müşteri deneyimini artırmak, kusursuz ve kolay tasarım sunmak ve farklı müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için yeniden tasarlanması planlanmaktadır.

Ziraat Katılım, 2016 yılında yurt içi ve yurt dışı bankalardan katılım bankacılığı prensiplerine uygun, Türk Lirası ve yabancı para cinsi finansman imkânlarını genişletmiştir.

Katılım Mobil müşterilerin kullanımına açıldı.

Mobil Bankacılık
Ziraat Katılım Mobil Bankacılık uygulaması, yenilikçi ve müşteri odaklı dijital stratejisi doğrultusunda, müşterilerin hayatlarını kolaylaştırmak üzere, 17 Aralık 2016 tarihinde “Katılım Mobil” markası ile iOS işletim sistemine sahip müşterilerin kullanımına açılmıştır. Uygulama 2016 yıl sonu itibarıyla 3.000 müşteri tarafından indirilmiştir.

Katılım Mobil ile hesap hareketleri, para transferleri, fatura ödemeleri ve şifre işlemleri gibi birçok bankacılık işlemi gerçekleştirilebilmektedir.

2017 yılında Katılım Mobil, Android işletim sistemine sahip müşterilerin de kullanımına açılacak, yeni fonksiyon geliştirmeleri yapılarak Mobil Onay ile uygulamaya giriş sağlanacaktır.

Müşteri Memnuniyeti
2016 yılında Ziraat Katılım Müşteri Memnuniyeti biriminde çözümü yapılan toplam 5.317 adet  bildirimin 1.108 adedini müşteri şikayetleri oluşturmuştur.

Yıl içerisinde çözülen bildirimlerin ortalama çözüm süresi 1,13 gün, yalnızca şikâyetlerin ortalama çözüm süresi ise 1,70 gün olarak gerçekleşmiştir. Geri dönüş ortalamasının 5-7 iş günü arasında olduğu sektörde Ziraat Katılım, bu alanda en hızlı bankalar arasında konumlanmıştır.

2016 yılında, müşteri bildirimlerinin uluslararası standartlara göre kaliteli ve sürekli gelişim içerisinde yanıtlandığının göstergesi olan ISO 10002:2014 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi kalite belgesi alınmıştır.

Hazine Yönetimi ve Uluslararası Bankacılık

Ziraat Katılım, izlemiş olduğu reel sektörün ve dış ticaretin finansmanı ağırlıklı büyüme stratejisine uygun olarak, 2016 yılında aktif büyüklüğünü üç katından fazla artırmayı başarmıştır.

Ziraat Katılım’ın Temel Pasif Yönetimi Stratejisi, katılım fonu tabanının genişletilerek bu havuzların en verimli şekilde yönetilmesini öngörmektedir. Kaynak çeşitliliği ve düşük maliyetli kaynak kullanımı hedefi kapsamında, katılım fonu dışındaki kaynakları da kullanan Ziraat Katılım, 2016 yılında yurt içi ve yurt dışı bankalardan katılım bankacılığı prensiplerine uygun, Türk Lirası ve yabancı para cinsi finansman imkânlarını genişletmiştir.

2016 yılında Ziraat Katılım finansman ihtiyacını, risk-getiri dengesini gözeterek, katılım fonları ve katılım fonlarından daha uzun vadeli kaynaklar, katılım bankacılığı prensiplerine uygun diğer kaynaklar ve özkaynakları ile karşılamıştır. Ayrıca, bilançonun pasifindeki hızlı büyümeye rağmen, reel sektörün finansmanında kaynak çeşitliliğine gidilmiş, optimum maliyet ve vade gözetilerek bilançonun pasifi oluşturulmuştur.

Ziraat Katılım, zorunlu karşılık yükümlülüğünün yerine getirilmesi, katılım bankacılığı prensipleri doğrultusunda likidite ihtiyaçlarının karşılanması ve fazlalıkların değerlendirilmesi için bankalar arası borçlanma ve finansman ürünlerini etkin şekilde kullanmıştır.

Kira sertifikası ihraç onayı alındı.

2016 yılında birinci yılını dolduran Ziraat Katılım, faaliyete geçtiği tarihten itibaren müşterilerinin ihtiyaçlarına cevap verebilmek amacıyla ürün yelpazesini hızla genişletmiştir. Müşterilerin, Ziraat Katılım portföyünde bulunan kira sertifikalarına yatırım yapabilmesi için gerekli olan altyapı ve modüler sistemler kurulmuş, müşterilere korunma amaçlı vadeli döviz alım-satım işlemleri yapma olanağı sunulmuştur. Ayrıca, katılım bankacılığı prensiplerine uygun olarak, yatırım fonlarının müşterilere satış işlemlerine yönelik çalışmalar tamamlanmış, bu kapsamda ilgili fonların müşterilere satışına 2016 yılı içinde başlanmıştır.

Muhabir İlişkileri
Ziraat Katılım, 2016 yılında önemli sayıda banka ile mevzuat uyum sürecini tamamlayarak swift muhabirlik ilişkisi kurmuş ve dış ticaret alanındaki talepleri hızlı bir şekilde karşılamaya başlamıştır. 2016 yılında muhabir bankalar nezdinde farklı para birimlerinde hesap muhabirliği anlaşması yapan Ziraat Katılım, birçok banka ile karşılıklı wakala/murabaha sözleşmesi imzalamıştır.

Bu sözleşmeler çerçevesinde, bankalar arası murabaha ve wakala işlemleri ile kaynak çeşitliliğini artırmaya yönelik yurt dışı kaynak temin edilmiştir.

Ziraat Katılım 2016 yılında ayrıca uluslararası bankaların katılımıyla gerçekleştirilen 155 milyon ABD doları tutarlı murabaha sendikasyonunu başarıyla tamamlamıştır.

Kaynak yapısını zenginleştirme stratejisinin bir parçası olarak sermaye piyasalarında aktif bir rol alan Ziraat Katılım, iştiraki Ziraat Katılım Varlık Kiralama A.Ş. ile yerel piyasada TL cinsinden kira sertifikası ihracı gerçekleştirmek üzere Sermaye Piyasası Kurulu’ndan 1,5 milyar TL tavanlı ihraç onayı almıştır. Bu çerçevede 100’er milyon TL tutarlı tertipler halinde ihraçlar yapılmıştır.

Ziraat Katılım, 2016 yılında KOBİ’lerin ve dış ticaretin finansmanına yönelik olarak, başta Dünya Bankası olmak üzere çeşitli kalkınma bankalarından uzun vadeli kaynak temin etmiş, KOBİ ve reel sektöre olan finansman desteğini sürdürmüştür.

Ziraat Katılım, 2017 yılında;

  • Muhabir banka sayısını ve dış ticaret hacmini önemli ölçüde artırmayı,
  • Katılım fonu dışı borçlanma çeşitliliğini sağlamak ve kaynak tarafındaki vade yapılarını uzatmak amacıyla mevcut murabaha sendikasyonunu daha yüksek bir meblağla yenilemeyi,
  • Yurt içi piyasada kira sertifikası ihraçlarını sürdürmeyi,
  • Kurulacak yeni bir varlık kiralama şirketi aracılığıyla Ziraat Katılım dışındaki üçüncü taraflar lehine kurumsal kira sertifikası ihraçları gerçekleştirerek sermaye piyasalarına derinlik katmayı,
  • KOBİ ve dış ticaretin finansmanına yönelik uluslararası kuruluşlardan kaynak teminini sürdürerek reel sektöre artan oranda katkı sağlamayı

hedeflemektedir.

Ziraat Katılım portföyünde bulunan kira sertifikalarına yatırım yapılabilmesi için gerekli altyapı ve modüler sistemler kurulmuş, korunma amaçlı vadeli döviz alım-satım işlemlerine başlanmıştır.

Operasyonel İşlemler

Ziraat Katılım, 2016 yılında katılım bankacılığı ürün ve hizmet sunum sürecini kolaylaştıran ve hızlandıran çok sayıda operasyonel çalışmayı hayata geçirmiştir.

  • Sosyal Güvenlik Kurumu ile imzalanan protokol kapsamında gerekli çalışmalar tamamlanmış, SGK prim tahsilatlarının Banka kanalıyla yapılmasına başlanmıştır.
  • SGK Emekli Maaş ödemelerinin Banka aracılığı ile gerçekleştirilmesine başlanmıştır.
  • Kredi Kayıt Bürosu (KKB) ile koordineli olarak yürütülen ve ülkemiz çek piyasası işleyişi ve güvenirliği açısından son derece faydalı olacak “Karekodlu Çek Sistemi”ne ilişkin çalışmalar tamamlanmış ve müşterilere Karekodlu çek verilmeye başlanmıştır.
  • Çek görüntülerinin elektronik ortamda transfer edilebilmesi ve tüm üye bankalar tarafından görüntülenebilmesini sağlamak üzere geliştirilen “Görüntülü Elektronik Çek İşleme ve Takas” (GEÇİŞ) Projesine ilişkin olarak, Ziraat Katılım ve Bankalararası Takas Odaları Merkezi (BTOM) arasında devam eden testler başarı ile tamamlanmış ve çalışma uygulamaya alınmıştır.
  • Gümrük Vergisi Tahsilatları ile ilgili sertifikasyon testleri tamamlanmış, GİB ile yapılan karşılıklı testler sonucunda Banka kanalıyla Gümrük Vergisi Tahsilatları gerçekleştirilmeye başlanmıştır.
  • Para Grup taleplerinin, “Ziraat Para Talep” uygulaması üzerinden yapılmasına yönelik testler tamamlanmış ve çalışma uygulamaya alınmıştır. Böylelikle; izlenebilir, kontrol edilebilir ve zaman tasarrufu sağlayan bir yapı kurulmuştur.
  • Telekom, Vodafone, Turkcell tahsilatlarının Banka aracılığı ile gerçekleştirilmesine başlanmıştır.
  • İgdaş, Türksat, Dicle Elektrik, Meram Elektrik, Koski ve Aksaray Su tahsilatlarının Banka aracılığı ile gerçekleştirilmesine başlanmıştır.
  • Hac ve Umre tahsilatları yapılmaya başlanmıştır.
  • Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu ile Banka arasında E-Haciz Entegrasyonu projesi tamamlanmıştır. Böylelikle otomasyona alınan işlemler sayesinde işgücü ve zaman tasarrufu sağlanmıştır.

Bilgi Teknolojileri

Karekodlu Çek müşterilere sunulmaya başlandı.

Müşterilerin ihtiyaçları doğrultusunda, yenilikçi ürünleri en güncel teknolojik altyapıları kullanarak, doğru zamanda uygulamaya koymak, Ziraat Katılım’ın vazgeçilmez hedefidir.

Bilgi Teknolojileri alanında 2016 yılında;

  • İş geliştirme faaliyetleri kapsamında tamamlanmış olan 30 adet projeye ek olarak 38 projenin çalışmaları devam etmektedir.
  • Türkiye’nin milli ödeme yöntemi olan TROY ile entegrasyon sağlanmıştır.
  • Dijital Bankacılık ve Şubesiz Bankacılık çalışmaları çerçevesinde Merkezi Bankacılık şube altyapısı kurularak hizmete açılmıştır.
  • Bireysel ihtiyaçların finansmanına yönelik Finansman Limitli Kart ürünü müşterilere sunulmuştur.
  • Projelerin finansmanını sağlamak üzere Kâr-Zarar Ortaklığı projesi devreye alınmıştır.
  • Görüntülü Çek Takas altyapısı kurulmuştur.
  • İş sürekliliği altyapısının iyileştirilmesi çalışmaları kapsamında olağanüstü durum merkezi (ODM) testleri tamamlanmış ve temel bankacılık işlemleri ODM’de çalışır hale getirilmiştir.
  • Bankacılık uygulama sunucuları çoklanarak yedeklilik ve yük dengeleme altyapısı hazırlanmış, bu sayede müşterilere kesintisiz hizmet sunma imkanı elde edilmiştir.
  • BT altyapı performansının izlenmesine yönelik “Ağ Performans İzleme” ve “Uygulama Performans İzleme” araçları uyarlanmış, bu sayede hizmet performansının 7/24 takibini mümkün kılan altyapı hazır hale getirilmiştir.
  • Banka genelinde enerji tasarrufuna yönelik olarak, mesai sonrasında bilgisayarların otomatik kapatılması sağlanmıştır.
  • e-fatura ve e-defter uygulamaları devreye alınmıştır.
  • Windows 10 geçiş çalışmaları tamamlanmıştır.

Ziraat Katılım, 2016 yılı sonu itibarıyla 655 çalışanı ve 44 şubesi ile müşterilerine hizmet vermeye devam etmektedir.

İnsan Kaynakları

Ziraat Katılım’ın insan kaynakları alanındaki uygulamaları, strateji ve hedefleri doğrultusunda, birim ve şubeleriyle iş ortaklığı içerisinde, çalışanlara rehberlik ederek, mutlu ve verimli bir çalışma ortamı oluşturmaya ve çalışanların performans gelişimlerine katkıda bulunmaya odaklıdır.

Ziraat Katılım, 2016 yılı sonu itibarıyla 655 çalışanı ve 44 şubesi ile müşterilerine hizmet vermeye devam etmektedir.

Faaliyetlerinin birinci yılını tamamladığı 2016 yılı boyunca operasyonel ve mali performansını yükseltmeyi sürdüren Ziraat Katılım, çalışanlarının gelişimine odaklı çalışmalarına da hız kazandırmıştır.

Ziraat Katılım, içerden beslenen bir yapıya dönüşme planları doğrultusunda kariyer fırsatlarını öncelikli olarak kendi personeline sunarak çalışanlarının kurumsal bağlılık ve aidiyet duygusunu güçlendirmiştir.

2016 yılında Ziraat Katılım ve İstanbul Ticaret Üniversitesi işbirliğiyle, gerekli şartları taşıyan personel için, Ankara ve İstanbul olmak üzere iki lokasyonda unvanda yükselme sınavı yapılmış, başarılı olan personel bir üst unvana yükseltilmiştir.

Ziraat Katılım, geleceği planlarken yeni kuşaklara iş imkanı oluşturmanın yanı sıra insan kaynağının da genç ve dinamik yapısını zenginleştirmeyi hedeflemektedir. Bu amaçla Anadolu Üniversitesinin katkılarıyla ülke genelinde altı farklı il, yedi lokasyonda Servis Görevlisi sınavı gerçekleştirilmiş, yapılan sınava 42.500 başvuru alınmıştır. Sınavı kazanan 200 aday için Ziraat Katılım’ın ihtiyaçları doğrultusunda işe alım süreçleri devam etmektedir.

Ziraat Katılım 2016 yılında “T.C. ZİRAAT BANKASI A.Ş. ve T. HALK BANKASI A.Ş. MENSUPLARI EMEKLİ VE YARDIM SANDIĞI VAKFI'NA (TZHEMSAN)" geçişini gerçekleştirerek, personelinin sağlık yardımlarından daha geniş kapsamda yararlanmasını sağlamıştır. Çalışanlar hem kamu hastaneleri hem de özel hastaneler ve sağlık kuruluşlarından ücretsiz veya daha az katkı payı ödeyerek faydalanmaya başlamışlardır.

Ziraat Katılım, ortak bir iş kültürü oluşturulmasını teminen; “Paylaştıkça Daha Fazlası İş Kültürü Prensipleri” adı altında 2015 yılında başlattığı eğitim projesini Mayıs 2016 tarihinde tamamlamıştır. Bu tarihten sonra Banka’da çalışmaya başlayan personele, oryantasyon programı dahilinde, Banka’nın kendi iç eğitmenleri ile İş Kültürü eğitimleri verilmeye başlanmıştır.

Bu projeyle, farklı banka/kurum kültürlerinden gelen çalışanların Ziraat Katılım Kültürü’nü öğrenmeleri ve bu doğrultuda söz konusu prensipleri işbaşında uygulayarak benimsemeleri amaçlanmıştır. Oluşturulacak iş kültürüyle, çalışanların kurumsal amaç ve hedeflerini gerçekleştirmelerine ve kurumsal bağlılıklarını artırmalarına katkı sağlanacaktır.

2016 yılında Banka çalışanlarına yönelik 114 farklı eğitim programı düzenlenmiştir. Yoğun bir eğitim programından geçen çalışanlar, kişi başına 6,9 adam/gün eğitim almışlardır.

Banka’nın katılım bankacılığını en iyi şekilde öğrenmesi ve öğretebilmesi hedefine uygun olarak, Sabahattin Zaim Üniversitesi tarafından düzenlenen 8 günlük “İslam Ekonomisi ve Katılım Bankacılığı Sertifika Programı”na 36 Banka personelinin katılması sağlanmıştır.

Ziraat Katılım’ın İlk Ortaklığı
Ziraat Katılım’ın bağlı ortaklık statüsündeki ilk ortaklığı Ziraat Katılım Varlık Kiralama A.Ş., 22 Ocak 2016 tarihinde 50.000 TL sermaye ile kurulmuştur.

Ziraat Katılım Varlık Kiralama A.Ş.
Ziraat Katılım Varlık Kiralama A.Ş. tamamı Ziraat Katılım tarafından ödenmiş 50.000 TL sermayesi ile Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu ve Sermaye Piyasaları Kurulundan alınan izinle 22 Ocak 2016 tarihinde, SPK’nın 7 Haziran 2013 tarihli ve 28760 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan Kira Sertifikaları Tebliği (III-61.1) çerçevesinde münhasıran kira sertifikası ihraç etmek amacıyla kurulmuştur.

Şirket’in merkezi adresi Fatih-İstanbul’dur.

30 Eylül 2016 tarihi itibarıyla şirketin personeli bulunmamaktadır.

Ziraat Katılım Varlık Kiralama A.Ş. tarafından ihraç edilen ve ödemesi gerçekleştirilen 100.000.000 TL nominal değerli, 86 gün vadeli, 12 Ağustos 2016 itfa tarihli kira sertifikaları Borsa Genel Müdürlüğünün 24 Mart 2016 tarihli onayı çerçevesinde ihraç edilmiştir. Dönemsel kâr payı getiri oranı %2,49753, yıllık bileşik kâr payı oranı %11,04’tür.

Ziraat Katılım Varlık Kiralama A.Ş. tarafından ihraç edilen ve ödemesi gerçekleştirilen 100.000.000 TL nominal değerli, 89 gün vadeli, 9 Kasım 2016 itfa tarihli kira sertifikaları Borsa Genel Müdürlüğünün 24 Mart 2016 tarihli onayı çerçevesinde ihraç edilmiştir. Dönemsel kâr payı getiri oranı %2,43836, yıllık bileşik kâr payı oranı %10,38’dir.

Ziraat Katılım Varlık Kiralama A.Ş. tarafından ihraç edilen 100.000.000 TL nominal değerli, 91 gün vadeli, 8 Şubat 2017 itfa tarihli kira sertifikaları Borsa Genel Müdürlüğünün 24 Mart 2016 tarihli onayı çerçevesinde ihraç edilmiştir. 11 Kasım 2016 tarihinden itibaren Borçlanma Araçları Piyasası Kesin Alım Satım Pazarı’nda sadece nitelikli yatırımcılar arasında işlem görmeye başlamıştır. Dönemsel kâr payı getiri oranı %2,51808, yıllık bileşik kâr payı oranı %10,49’dur.

İhraççı şirket Ziraat Katılım Varlık Kiralama A.Ş./Ziraat Katılım Bankası A.Ş.
SPK tarafından onaylanan ihraç limiti ve onay tarihi 1.500.000.000 TL/23.03.2016
Dolaşımdaki Ziraat VKŞ Kira Sertifikalarının nominal tutarı 100.000.000 TL
İhraç yöntemi Borsa dışında nitelikli yatırımcıya satış
Talep toplama tarihi 8 Kasım 2016 Salı
Takas ve vade başlangıç tarihi 9 Kasım 2016 Çarşamba
Menkul kıymet türü Kira sertifikası (yönetim sözleşmesine dayalı)
İhraç tutarı (nominal) 100.000.000 TL
Vade 91 gün
İtfa tarihi 8 Şubat 2017 Çarşamba
Basit getiri 10,10%
Bileşik getiri 10,49%
Fiyat 1 TL
İtfa metodu Ana para ve getiri ödemesi vade sonunda yapılacaktır.
İşlem görme tarihi 11 Kasım 2016 Cuma-BİAŞ Borçlanma Araçları Piyasası