2015 Faaliyet Raporu
2015 Yılının Değerlendirilmesi: Stratejiler, Gelişmeler ve Geleceğe Dair Hedefler

Ziraat Katılım, Ziraat markasının temsil ettiği köklü değerler üzerinde yükselerek, ilk faaliyet yılında hızlı bir şekilde katma değer üretmeye başlamıştır.

2015 başarılı bir yıl

güçlü hizmet ve operasyon süreçleri

Ziraat Katılım, ilk faaliyet yılı olan 2015’te stratejilerini ödünsüz olarak icra etmeye ve müşterilerini zengin ürün-hizmet gamıyla desteklemeye başlamıştır.

Ziraat Katılım, Ziraat markasının temsil ettiği köklü değerler üzerinde yükselerek, ilk faaliyet yılında hızlı bir şekilde katma değer üretmeye başlamıştır. Piyasa dinamiklerini ve fırsat pencerelerini doğru okuma yetkinliğine sahip üst yönetim ekibinin kılavuzluğunda; doğru kurgulanmış hizmet ve operasyon süreçleri, rekabetçi hizmet ağı ve çağdaş risk yönetimi uygulamalarıyla 2015 yılı hedeflerine ulaşmıştır.

Ziraat Katılım, yıl boyunca müşterilerine katma değeri yüksek ve katılım bankacılığı prensipleri ile tam uyumlu ürün ve hizmetlerini başarıyla sunmuştur. Reel kesimden müşterilerine proje finansmanından dış ticaret ürünlerine kadar farklı başlıklarda destek veren Ziraat Katılım, hizmet döngüsü kapsamında, bireysel bankacılık alanında da rekabetçi ürün ve hizmetleri ile yer almıştır.

Kurumsal ve Girişimci Bankacılık
Müşteriyle güçlü ve yaygın temasın sağlandığı bir yıl
Müşterilerini her koşulda dinlemeyi ​ve özgün çözümler sunmayı kendine temel felsefe edinen Ziraat Katılım, sektöre yeni giriş yapmış olmasına ve iş kolunda yaşanan yoğun rekabete rağmen, müşteri kazanımında önemli bir başarı kaydetmiştir. 2015 yılında gerçekleştirdiği sistematik pazarlama ve müşteri kazanma çalışmaları kapsamında, kurumsal ve girişimci segmentte yurdun farklı bölgelerinde müşteriyle temas sağlamaya başlamıştır.

Yeni kurulum ve altyapı yatırımlarını hızla tamamlayan Ziraat Katılım, yenilikçi ve kaliteli hizmet anlayışıyla şirketlerin nakdi ve gayrinakdi finansman ihtiyaçlarını karşılamaktadır. 2015 yılında gerçekleştirilen çalışmaları takiben, 2016 yılının hemen başında POS ürünü müşterilerin hizmetine sunulmuştur.

Ziraat Katılım, 2016 yılında üreticilerin tarımsal üretime yönelik finansman ihtiyaçlarını uygun koşullarda cevaplamak amacıyla, Tarımsal Üretime Dair Düşük Kâr Paylı Yatırım İşletme Finansmanı, Kâr-Zarar Ortaklığı ve TSKB -Dünya Bankası kaynaklı finansman imkanları ile piyasadaki varlığını ve faaliyetini güçlendirmeyi sürdürecektir.

Bireysel Bankacılık
“Paylaştıkça Daha Fazlası” vizyonu ile şekillenen faaliyetler
Müşterilerin beklentilerini zamanında ve doğru ürün ve hizmetlerle cevaplamayı hedefleyen Ziraat Katılım, “Paylaştıkça Daha Fazlası” ifadesinde özetlenen vizyonu ile bireysel bankacılık alanına başarılı bir giriş yapmıştır. 2015 yılında, iş kolundaki yoğun rekabete karşın, bireysel müşteri kazanımında önemli adımlar atmış ve başarılı bir performans kaydetmiştir.

2015 yılında bireysel bankacılık alanında gerçekleştirilen çalışmalar aşağıda kısaca özetlenmiştir.

  • Yeni kurulum ve altyapı yatırımlarını hızla tamamlayan Ziraat Katılım, 2015 yılı Mayıs ayından itibaren bireysel finansman başvurularını almaya başlamıştır.
  • Faizsiz bankacılık prensibine dayalı finansman kullandırım sistemiyle konut, taşıt ve ihtiyaç finansmanı ürünlerini müşterilere sunmaya başlamıştır.
  • Konut finansmanında müşterilere özel hizmetler sunmayı amaçlayan Ziraat Katılım, 2015 yılında proje aşamasındaki natamam konutlar için finansman işlemlerine başlamıştır. 2015 yılsonu itibarıyla 4 adet büyük konut projesine dahil olmuş ve konut finansmanı kullandırımlarına başlamıştır.
  • Öğretmen müşterilerinin finansman ihtiyaçlarını karşılamak için, Kasım-Aralık döneminde Öğretmenler Günü Kampanyasını düzenlemiştir.
  • 2015 yılı içerisinde Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) ve Maliye Bakanlığı ile Ziraat Katılım arasında protokoller imzalanmış; entegrasyon çalışmalarının tamamlanmasını takiben zorunlu prim tahsilatları ve vergi ödemeleri Ziraat Katılım aracılığı ile yapılmaya başlanmıştır.
  • 2015 yılı içerisinde iş yerleri ile POS tahsis anlaşmaları imzalanmıştır. Ürünün yaygınlaştırılma süreci 2016 yılı içinde devam edecektir.
  • Bireysel ve tüzel segment müşterilere Ziraat Katılım Banka Kartı ürünü sunulmuştur.

Ziraat Katılım bu dönemde, yenilikçi ve çözüm odaklı stratejisiyle, müşteri kazanımı, katılım fonu ve kullandırılan fon hacminde önemli gerçekleşmeler sağlamıştır.

Ziraat Katılım, müşteri memnuniyetini merkeze alan yaklaşımı ile 2016 yılı hedefini ayrıcalıklı hizmetler ve geniş ürün yelpazesi aracılığı ile müşteri tabanını büyütmek ve katılım bankacılığında yenilikler getirerek müşterileriyle güvenilir ilişkiler kurmak olarak belirlemiştir.

Ziraat Bankası ile sinerji kapsamında…
Muhabir Bankacılık projesi kapsamında, Ziraat Katılım’ın müşterisi olmak isteyen herkes, Ziraat Bankası şubeleri aracılığıyla Ziraat Katılım’da cari ve katılma hesabı açtırabilmektedir.

Diğer taraftan Ziraat Katılım, Banka Kartı kullanıcılarına Ziraat Bankası ATM’lerinden bakiye sorgulama ve para çekme hizmetleri ücretsiz olarak sunulmaya başlanmıştır.

Ziraat Bankası ile geliştirilen stratejik işbirliği Ziraat Katılıma son derece önemli ve değerli bir gelişme ve büyüme kaldıracı sunmaktadır.

Ziraat Katılım, kaynak dengesini gözetmek için müşterilerine katılım bankacılığı prensiplerine uygun ürünler sunmaktadır.

reel sektöre destek

kaynak çeşitliliği

Hazine Yönetimi ve Uluslararası Bankacılık
Reel sektörün finansmanı ağırlıklı büyüme stratejisine uygun olarak…
2015 yılında, Ziraat Katılım aktifte reel sektör finansman ağırlığının yüksek olduğu bir büyüme stratejisi izlemiştir. Ziraat Katılım Finansman ihtiyacını risk-getiri dengesini gözeterek öz kaynaklarının yanı sıra katılım fonları ve katılım fonlarından daha uzun vadeli, katılım bankacılığı prensiplerine uygun diğer kaynaklarla karşılamaya başlamıştır.
Ziraat Katılım, kaynak dengesini gözetmek için müşterilerine katılım bankacılığı prensiplerine uygun ürünler sunmaktadır. 2015 yılında reel sektörün finansmanında kaynak çeşitliliğine gidilirken optimum maliyet ve vade gözetilerek bilançonun pasifi oluşturulmuştur.

Ziraat Katılım’ın Türk Lirası ve yabancı para cinsinden kısa ve uzun vadeli likidite planlaması çerçevesinde zorunlu karşılık yükümlülüğünün yerine getirilmesi, katılım bankacılığı prensipleri doğrultusunda likidite ihtiyaçlarının karşılanması ve fazlalıkların değerlendirilmesi için bankalar arası borçlanma ve finansman ürünleri etkin şekilde kullanılmıştır.

Ziraat Katılım’ın Temel Pasif Yönetimi Stratejisi, katılım fonu tabanının genişletilerek bu havuzların en verimli şekilde yönetilmesini öngörmektedir. Ziraat Katılım, kaynak çeşitliliği ve düşük maliyetli kaynak kullanımı hedefi kapsamında, katılım fonu dışındaki kaynakları da kullanmaktadır. Bu kapsamda Ziraat Katılım, yurt içi ve yurt dışı bankalardan Türk Lirası ve yabancı para birimi cinsinden finansman imkanlarını genişletmiştir.

Faaliyete geçtiği tarihten itibaren müşterilerinin ihtiyaçlarına cevap verebilmek için ürün yelpazesini hızla geliştirmiştir. Bu bağlamda Ziraat Katılım faaliyete geçtikten kısa süre sonra şubelerinde ve internet bankacılığında altın alım satım işlemlerinin yapılmasını sağlamıştır.

Müşterilerin, Ziraat Katılım portföyünde bulunan kira sertifikalarına yatırım yapabilmesi için gerekli olan alt yapı kurulumu tamamlanmış; müşterilere korunma amaçlı vadeli döviz alım satım işlemleri yapma imkanı sunulmuştur.
Katılım bankacılığı prensiplerine uygun, yatırım fonlarının müşterilere satış işlemlerine yönelik çalışmaları büyük ölçüde tamamlamıştır. İlgili fonların 2016 yılı içinde piyasaya sunumu hedeflenmektedir.

Gelişen muhabir ilişkileri-dış ticaret alanında etkin hizmet
Ziraat Katılım, Finansal Kurumlar ve Yatırım Bankacılığı Bölüm Başkanlığı, 2015 yılında faaliyete başladıktan hemen sonra önemli sayıda banka ile mevzuat uyum sürecini tamamlayarak swift muhabirlik ilişkisi kurmuş ve dış ticaret alanındaki talepleri hızlı bir şekilde karşılamaya başlamıştır.

Diğer taraftan, oluşturulan İçsel Değerlendirme Modeli ile birçok bankaya muhabir banka limit tahsisi gerçekleştirilmiştir.

2015 yılında muhabir bankalar nezdinde farklı para birimlerinde hesap muhabirliği anlaşması yapılmış ve bir bölümü ile karşılıklı wakala/murabaha anlaşmaları imzalanmıştır. Bu çerçevede, kaynak çeşitliliğini artırmak amacıyla katılım fonu dışı yurt dışı borçlanma işlemlerine başlanmıştır.

Ziraat Katılım, KOBİ’lerin ve ihracatın finansmanına yönelik olarak uluslararası kuruluşlarla müzakereler gerçekleştirmektedir.

2015 yılının bir diğer önemli gelişmesi Ziraat Katılım’ın varlık kiralama iştiraki Ziraat Varlık Kiralama A.Ş.’nin kuruluşu hakkındaki başvuruların BDDK ve SPK’da olumlu sonuçlanmıştır. Ziraat Katılım’ın hedefi, Ziraat Varlık Kiralama A.Ş. üzerinden yurt içi piyasadaki ilk TL kira sertifikası ihracını 2016 yılı içinde gerçekleştirmektir.

2016 yılında…
Ziraat Katılım, 2016 yılında;

  • Muhabir banka sayısını ve dış ticaret hacmini önemli ölçüde artırmayı,
  • Katılım fonu dışı borçlanma çeşitliliğini sağlamak ve kaynak tarafındaki vade yapılarını uzatmak amacıyla uluslararası piyasalardan murabaha sendikasyonları temin etmeyi,
  • 2015 yılında görüşmeleri yürütülen KOBİ ve ihracatın finansmanına yönelik uluslararası kuruluşlardan kaynak temini ile ilgili anlaşmaları tamamlamayı ve reel sektöre artan oranda katkı sağlamayı hedeflemektedir.

Muhabirlik anlaşması ile Ziraat Katılım müşterilerinin katılım hesabı açma, mevcut hesabına para yatırma/çekme ve senet tahsilat işlemlerinin Ziraat Bankası şubeleri aracılığıyla yapılabilmesine olanak sağlamıştır.

Ziraat Finans Grubu ile işbirliği

%90 işlem oranı

Operasyonel İşlemler
Katılım bankacılığı ürün ve hizmet sunum sürecini uçtan uca kucaklayan bir yaklaşım
Ziraat Katılım, 2015 yılında, katılım bankacılığı ürün ve hizmet sunum sürecini uçtan uca kucaklayan çok sayıda operasyonel çalışmayı hızla tamamlamıştır.

Gerçekleştirilen operasyonel alt yapı çalışmalarının tümü, Ziraat Katılım’ın sisteme entegrasyonunu, yasalara uyumu ve müşterilere hızlı ve kaliteli hizmet sunumunu mümkün kılan temel projelerdir. Bu kapsamdaki çalışmalar aşağıda kısaca özetlenmiştir.

  • Yurt dışı kurumlarla gerçekleştirilecek uluslararası para transferleri ve haberleşmede kullanılan Swift devreye alınarak, Ziraat Katılım’ın dış ticaret ve döviz transfer işlemlerine aracılık etmeye başlaması sağlanmıştır.
  • Gelir İdaresi Başkanlığıyla (GİB) sözleşme imzalanarak gerekli sistem altyapısı kurulmuş ve E-Haciz uygulaması devreye alınmıştır.
  • Vergi tahsilatları ile ilgili sertifikasyon testleri tamamlanmış, GİB ile yapılan karşılıklı testler tamamlanarak online/offline olarak vergi tahsilatlarının gerçekleştirilmesine başlanmıştır.
  • Elektronik Fon Transferi Sistemi (EFT)’nin kuruluş süreci kısa sürede tamamlanarak, EFT sistemi hızlı bir şekilde devreye alınmıştır.
  • Emniyet Genel Müdürlüğü’yle protokol imzalanmış; kullandırılan fonlara konu olan veya kullandırılan fonların teminatını oluşturan taşıtlar üzerine ana bankacılık yazılımı üzerinden E-rehin tesisine imkan sunan sistem devreye alınmıştır.
  • Ekspertiz ve ipotek tesisi işlemlerini gerçekleştirecek firmalar ile anlaşmalar yapılmıştır. Ana bankacılık yazılımı üzerinden ipotek ve ekspertiz taleplerinin yapılmasına ve cevapların alınmasına yönelik çalışmalar sonuçlandırılarak test aşamasına getirilmiştir.
  • Leasing ve hazine destekli finansman işlemlerinin takip ve danışmanlığını sağlamak üzere gümrük ve trafik müşavirleriyle sözleşmeler imzalanmıştır.
  • Nüfus ve Vatandaşlık işleri Genel Müdürlüğü ile sözleşme imzalanarak Mernis entegrasyonu sağlanmış; KPS sorgulamasının yapılması mümkün kılınmıştır.
  • Ziraat Katılım çekleri ve teminat mektubu pikürlerinin basımı gerçekleştirilmiştir.
  • Takasbank, MKK ve Finansal Kurumlar Birliği ile sözleşmeler imzalanarak, Ziraat Katılım’ın bu kurumlara üyeliği sağlanmıştır.
  • Şube açılışları öncesi şubelerin yerinde ziyaret edilerek gerekli hazırlıkların tamamlanması ve denetlenmesi sağlanmıştır.
  • Ziraat Bankası ile yapılan muhabirlik anlaşması kapsamında Ziraat Katılım müşterilerinin katılım hesabı açma, mevcut hesabına para yatırma/çekme ve senet tahsilat işlemlerinin Ziraat Bankası şubeleri aracılığıyla yapılabilmesine olanak sağlanmıştır.
  • Muhabir bankalardan ve webden müşteri tanımlama ve kabulü işlemlerinin çalışmaları tamamlanmış, Ziraat Bankası hizmet ağı üzerinden müşteri kabulüne başlanmıştır. Webden müşteri kabulü 2016 yılında başlayacaktır.
  • Ziraatbank International A.G. ile muhabirlik anlaşmasının tesisine yönelik kapsamlı çalışmalara başlanmıştır. Yeni müşteri kabulü, özel cari hesap ve katılma hesabı açma, mevcut hesaba para yatırma ve mevcut hesaptan para çekme işlemlerinin Ziraatbank International A.G. şubeleri aracılığıyla yapılabilmesine imkan sunacak proje devreye alınmıştır. Ziraat Katılım, önümüzdeki dönemde Ziraat Finans Grubu’nu oluşturan diğer finansal hizmet sağlayıcılarıyla da sinerjik işbirliği alanları geliştirmeyi planlanmaktadır.
  • Müşterilerin toplu hesap açılış taleplerini karşılayabilmek amacıyla gerekli sistemsel değişiklikler tamamlanmıştır.
  • Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Sistemi aracılığıyla icra daireleri ve mahkemelerden gelen haciz tebligatlarına elektronik ortamda cevap verilmeye başlanmıştır.
  • E-rehin işlemlerinin gerçekleştirilmesi sağlanmıştır.
  • Gümrük müşavirlik firmaları ile işbirliğine gidilerek; leasing işlemlerinde malın gümrükten çekilmesi ve malın müşteriye teslimi hizmeti dışarıdan sağlanmaya başlanmıştır.
  • Yatırım teşvikli işlemler için müşavirlik firması ile anlaşma yapılmış; Ziraat Katılım adına Ekonomi Bakanlığı’na müracaat edilmiştir.
  • Finansal Kurumlar Birliği’ne Ziraat Katılım’ın kaydı yapılmış; finansal kiralama sözleşmelerinin tescili sağlanmıştır.
  • Swift sistemine tam entegrasyon sağlanmıştır.
  • IBAN doğrulama sistemi olan uluslararası ‘IBAN Complete’e entegre olunmuştur. Benzer şekilde, The Global Banking Reserve (TGBR) sistemine dahil olunarak, dünya ölçeğinde tüm bankaların şube, adres ve muhabirlerini görüntüleme imkanı elde edilmiştir.
  • Ziraat Bankası ve diğer muhabir bankalara akreditif açılarak transfer işlemlerine başlanmıştır.
  • Relationship Management Application (RMA)1 anlaşması kurulan 225 banka ile tam entegrasyon sağlanmıştır. RMA anlaşmaları ile gelen-giden havalelerin yanı sıra dış işlemler ile ilgili transferlerin de yapılması sağlanmıştır.
  • Yurt içi ve yurt dışı muhabirlerde hesaplar açılmış ve mutabakatları sağlanmıştır.
  • Menkul Kıymet Modülü entegrasyonu tamamlanarak, Ziraat Katılım’ın Sukuk (kira sertifikası) işlemleri gerçekleştirilmesi olanaklı hale getirilmiştir.
  • Ziraat Katılım’ın TEFAS üyeliği gerçekleştirilmiştir.
  • APİ işlemleri gerçekleştirilmiş ve SPK’ya üyelik başvurusu yapılmıştır.
  • SGK ile ilgili sertifikasyon testleri tamamlanmış ve Ziraat Katılım kanalıyla online/offline olarak SGK tahsilatları gerçekleştirilmeye başlanmıştır.
  • Telekom tahsilatlarının Ziraat Katılım aracılığı ile gerçekleştirilmesine yönelik sertifikasyon testleri tamamlanmış ve tahsilatlar gerçekleştirilmeye başlanmıştır.
  • Vodafone tahsilatlarının Ziraat Katılım aracılığı ile gerçekleştirilmesine yönelik sertifikasyon testleri devam etmektedir.
  • Kare Kodlu çek uygulamasına geçilmesine yönelik çalışmalara başlanmıştır.

1) Relationship Management Application (RMA) SWIFT tarafından sunulan bir hizmet olup, finansal hizmet sağlayıcıları arasındaki trafiğin belirlenmiş mesaj tiplerine uygun olarak yürütülmesini sağlar.

 

Kanal Yönetimi
Çoklu kanal stratejisini benimseyen Ziraat Katılım’ın İnternet Şubesi kuruluşun gerçekleştiği 29 Mayıs 2015 tarihinden itibaren aktif olarak kullanılmaktadır.

İnternet Şubesi’nde kullanılan işlem setleri müşterilerin bankacılık ihtiyaçlarının %90’ını karşılamaktadır. Kalan işlem setlerinin de internet bankacılığı modülüne eklenmesine yönelik proje çalışmaları devam etmektedir.

Şubesiz bankacılığın ilk uygulaması 2016’da devreye girecektir.
Şubesiz bankacılık hizmetinin ilk çalışması olan web üzerinden müşteri oluşturma/hesap açma projesi uygulamaya alınmış olup pilot çalışmaları devam etmektedir. Uygulamanın, 2016 yılı içerisinde kullanıma açılması planlanmıştır.

Ziraat Katılım Müşteri İletişim Merkezi bünyesinde yürütülen faaliyetler arasında; finansal işlemler, İnternet Şubesi destek hizmetleri, şifre işlemleri ve banka kartı hizmetleri bulunmaktadır.

sektörün en hızlılarından biri

%98 çağrı karşılama oranı

Mobil bankacılık projesine start verildi.
Kapsam ve satınalma çalışmalarına başlanan Mobil bankacılık uygulamasına yönelik proje çalışmaları devam etmektedir. Ziraat Katılım’ın hedefi 2016 yılı içerisinde müşterilerin mobil cihazlarında yer almaktır.

7 gün 24 saat hizmet sunan Müşteri İletişim Merkezi, Ziraat Katılım’ın müşteriyle ilk temas noktalarından biri olarak 0850 220 50 00 numaralı hat üzerinden hizmet sunmaktadır. Ziraat Katılım’ın müşterileri IVR (sesli yanıt sistemi) üzerinden ve/veya müşteri temsilcisine bağlanarak bankacılık işlemlerini hızlı ve kaliteli bir hizmet deneyimi sunan platform üzerinden gerçekleştirmektedir.

Merkez bünyesinde yürütülen faaliyetler arasında finansal işlemler, İnternet Şubesi destek hizmetleri, şifre işlemleri ve banka kartı hizmetleri bulunmaktadır.

Müşteri İletişim Merkezi’nin ulaşılabilir, kaliteli ve verimli hizmet sunmasını sağlamak stratejisi çerçevesinde müşteri artışına paralel olarak nitelikli çağrı merkezi personel sayısının artırılarak çağrı karşılama oranının %98’in üzerinde tutulması hedeflenmektedir.

Chat ve video iletişim yöntemleriyle müşterilerin Müşteri İletişim Merkezi ile iletişim kurma imkanını geliştirecek proje çalışmalarına başlanmıştır. IVR sisteminin, müşterilere İngilizce ve Arapça karşılama seçeneği sunmasını sağlayacak proje çalışmaları devam etmektedir. Projenin 2016 yılı içerisinde uygulamaya alınması hedeflenmiştir.

Ziraat Katılım daha kaliteli ve kesintisiz hizmet sunumu için ATM’leri müşterilerin hizmetine sunmaya başlamıştır.
Müşterilerin ATM dolandırıcılığına maruz kalmaması için tüm ATM’lerde kart kopyalama güvenlik uygulaması devreye alınmıştır.

Müşterilere İngilizce, Almanca ve Arapça dil seçenekleri ile hizmet sunulmaktadır.

Ziraat Katılım’ın hedefi, büyümeye paralel olarak ATM sayısını %100 oranında artırmaktır. Benzer şekilde ATM’ler üzerinden gerçekleştirilen finansal işlem adetlerinde de %100 oranında artış sağlanması öngörülmektedir.

ATM’lerde daha kaliteli ve kesintisiz hizmet sunulması için altyapı yatırımlarına devam edilmektedir. 2016 yılı içerisinde müşteri deneyimi analizleri yapılarak ATM’lerde daha iyi hizmet verilmesi sağlanacaktır. Diğer taraftan ATM’lerin arıza ve ikmal durumlarının takibi otomatize edilerek ATM sorumluları ve kurulumlara elektronik ve mobil ortamda bilgilendirmelerin yapılarak müşteri hizmet seviyesinin artırılması planlanmaktadır.

Ziraat Katılım’ın bir diğer hedefi ATM’lerde sunduğu işlem setlerinin çeşitliliğini artırarak müşterilerin çok daha geniş bir işlem yelpazesini ATM’lerden kolay ve hızlı şekilde yapabilmelerini sağlamaktır.

Müşteri Memnuniyeti Merkezi
2015 yılında Müşteri Memnuniyeti Merkezi’ne ulaşan müşteri başvuruları çözümlenmiştir.

2015 yılı içerisinde çözülen tüm bildirimlerin ortalama çözüm süresi sektör değerlerinin çok altında bir değer olan 0,6 gün olmuştur. Şikâyetlerin ortalama çözüm süresi ise 0,9 gün gibi başarılı bir oranı işaret etmiştir. Müşteri memnuniyetinde geri dönüş süresi ortalamasının 5-7 iş günü arasında değiştiği sektörde, Ziraat Katılım elde ettiği bu neticelerle en hızlı çözüm üreten bankalar arasında yer almıştır.

Ziraat Katılım’ın hedefi, gerekli çalışmaları tamamlayarak, 2016 yılında Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi ISO 10002 Kalite Belgesi’ni almaktır.

2016, Ziraat Katılım’ın Mobil Bankacılık ve Dijital Yol Haritasındaki çok sayıdaki projeyi hayat geçireceği ve kesintisiz hizmet kanal ve ürünlerine yenilerini ekleyeceği bir yıl olacaktır.

Bilgi Teknolojileri
Daha iyi performans, daha yüksek güvenlik ve daha zengin bir ürün gamı için
Performans, güvenlik ve ürün çeşitliliği Ziraat Katılım’ın bilgi teknolojileri alanındaki değişmez hedefleridir. Müşterilerin ihtiyaçları doğrultusunda, yenilikçi ürünleri en güncel teknolojik altyapıları kullanarak, doğru zamanda müşterilerin kullanımına sunmak Ziraat Katılım’ın bilgi teknolojileri alanındaki vizyonunu özetlemektedir.

Ziraat Katılım, ilk faaliyet yılı olan 2015 yılında;

BT İş Geliştirme Faaliyetleri kapsamında aşağıdaki projeleri uygulamaya almıştır.

  • Ticari ve Kurumsal müşteriler için firma değerlendirme sistemi kurulmuştur.
  • Ziraat Bankası kanalı üzerinden müşterilere işlem yapabilme imkânı sağlanmıştır.
  • Kurumsal kaynak yönetimi uygulaması ERP devreye alınmıştır.
  • POS ve üye işyeri altyapısı kullanıma alınmıştır.

BT Bilgi Güvenliği ve Risk Faaliyetleri kapsamında aşağıdaki işlemleri gerçekleştirmiştir.

  • Bilgi güvenliği gözden geçirme çalışmaları yapılmış, bilgi güvenliği farkındalığının artırılması aksiyonları alınmıştır.
  • BDDK Sızma Testleri Yönetmeliği kapsamında sızma testleri yapılmış ve tespit edilen eksikliklere yönelik çözüm arayışlarına gidilmiştir.
  • Yeni BT riskleri değerlendirilerek BT risk havuzuna eklenmiş ve aksiyon planları oluşturulmuştur.
  • 2016 yılı Bilgi Güvenliği Planı oluşturulmuştur.
  • Kurum çalışanlarına yönelik bilgi güvenliği ve risk eğitimleri verilmiştir.

BT Yönetişim Faaliyetleri kapsamında aşağıda özetlenen çalışmaları hayata geçirmiştir.

  • BT yönetişim altyapısı oluşturulmuştur.
  • BT personelinin görev tanımlarına yönelik görevler ayrılığı matrisi oluşturulmuştur.
  • Proje yönetim raporlama yapısı oluşturulmuş; proje ilerleme durumları haftalık olarak raporlanmaya başlanmıştır.

2015 yılında üst yönetimin de katılımı ile iki defa Bilgi Teknolojileri Komitesi toplantısı gerçekleştirilmiştir. Komite çalışmalarında BT projeleri için seçim yöntemi belirlenmiş ve 2016 kapasite planı ile proje öncelikleri onaylanmıştır.

BT Teknoloji ve Alt Yapı faaliyetleri kapsamında aşağıdaki işlemler gerçekleştirilmiştir.

  • İş sürekliliği kapsamında değerlendirilen, iş kritik sistemlerin (ODM) kurulumları sağlanmış ve yasal zorunluluk olan ODM testleri zamanında gerçekleştirilmiştir.
  • Verimlilik çalışmaları kapsamında değişiklik yönetim kuralları belirlenmiş ve uygulanmaya başlanmıştır.
  • BT Yardım Masasında konusunda uzman, stresle başa çıkabilen yeni bir ekip oluşturulmuştur.
  • Operasyonel verimlilik artışına yönelik Genel Müdürlük ve ek hizmet noktalarında kablosuz ağ kurularak sistemlere kablosuz erişim sağlanmıştır.

Ziraat Katılım’ın bilgi teknolojileri alanında gerçekleştireceği sistematik yatırımlar, kurumsal performansa ve dolayısıyla kârlılığa sürekli artacak personel başına verimlilik kanalıyla yansımaya devam edecektir. Bilgi teknolojileri altyapısını yeni teknolojik uygulamalar ile sürekli olarak desteklemeye ve geliştirmeye kararlıdır.

Ziraat Katılım 2015 yılsonu itibarıyla, Genel Müdürlük birimleri ve 22 şubesinde 458 çalışanı ile hizmet sunmaktadır.

güçlü bir yapılanma

personel başına 15,96 saat eğitim

İnsan Kaynakları
Büyümeyi destekleyen insan kaynakları yaklaşımı
Ziraat Katılım’ın insan kaynakları alanındaki uygulamaları ile strateji ve hedefleri doğrultusunda, birim ve şubeleriyle iş ortaklığı içerisinde, çalışanlara rehberlik ederek, mutlu ve verimli bir çalışma ortamı oluşturup çalışanların performans gelişimlerine katkıda bulunarak faaliyetlerine devam etmeyi hedeflemektedir.

Ziraat Katılım 2015 yılsonu itibarıyla, Genel Müdürlük birimleri ve 22 şubesinde 458 çalışan ile hizmet sunmuştur.

Ziraat Katılım, Türkiye geneline yaygın bir şube ağına sahip olarak, müşterilerine daha iyi hizmet sunmak ve her müşteriye dokunmak hedefleri doğrultusunda şubeleşme konusuna önem vermektedir. İlk faaliyet yılında öncelikli olarak büyük şehirlerde şubeleşmesini tamamlamış takiben diğer illerde şubeleşme faaliyetlerini sürdürmüştür.

7 ay gibi kısa bir sürede toplam 22 şubeye ulaşarak önemli bir başarıya imza atmıştır.         

İSG Komitesi
Ülkemizde geçerli yasal mevzuata uygun olarak İSG yönetimini yürütecek İSG Komitesi kurulmuştur. Ziraat Katılım tarafından oluşturulan komitede yasal düzenleme gereği işveren vekili; insan kaynakları temsilcisi; en az bir çalışan temsilcisi; iş güvenliği uzmanı ve işyeri hekimi üye olarak yer almaktadır.

Eğitim çalışmaları
Ziraat Katılım ilk faaliyet yılından itibaren personeline çeşitli başlıklarda eğitim programları sunmaya başlamıştır. Mesleki eğitimlerin yanı sıra, İSG eğitimleri, ofis ergonomisi, acil durum yönetimi, bulaşıcı hastalıklar ile ilgili bilgilendirme eğitimleri gerçekleştirilmiştir. 2015 yılında personel başına ortalama 15,96 saat eğitim verilmiştir.

2015 yılı insan kaynağı uygulamaları kapsamında;

  • Genel Müdürlük ve şubelerin insan kaynağı ihtiyacı karşılanmıştır.
  • Yönetici kadrolarındaki pozisyon açığı öncelikle iç kaynaklardan başarılı ve yetkinlikleri uygun personel arasından atama yapılarak doldurulmuştur.
  • Merkezi operasyon çalışmaları ve norm kadroların daha verimli kullanılması amacıyla, şube başına düşen personel sayısının en ideal seviyede tutulması hedeflenmiştir.
  • Genel Müdürlük çalışanlarının sağlık hizmetlerinden hızlı bir şekilde faydalanması için Ziraat Katılım bünyesinde doktor bulundurulmaya başlanmıştır.
  • Ziraat Katılım’a başvuru yapmak isteyen adayların sistem üzerinden başvurmalarına olanak sağlayacak sistemin kurulması çalışmasına 2015 yılında başlanmıştır. Bu sistem ile adaylar özgeçmişlerini oluşturabilecek, açık olan pozisyonları takip edebilecektir. Mülakat notlarının sistem üzerinden yapılması sağlanarak işe alım süreci tümüyle Başvuru Modül Sistemi üzerinden gerçekleştirilecektir. Gerekli bilgilerin İK uygulamaları programı Hümanist’e entegre edilmesiyle operasyonel maliyetin düşürülmesi hedeflenmektedir.

200 kişiye iş imkanı
Ziraat Katılım, büyüme stratejisi çerçevesinde, 200 kişiye iş imkanı sağlayacak Servis Görevlisi İşe Alım Sınavı’nın duyurusunu yapmıştır. Sınav çalışması, Anadolu Üniversitesi ile iş birliği içinde gerçekleştirecektir.
Servis Görevlisi İşe Alım Sınavı, 27 Şubat 2016’da Türkiye genelinde 6 ilde 7 lokasyonda geçekleştirilecek olup, sınava katılımın yaygınlaştırılması hedeflenmiştir.